söndag, juli 06, 2008

Ett av mina verk!


Köpte denna nyrokoko soffa på en loppis. Då var den helt ned sutten, resårerna sköt åt alla håll o kanter,fullt av rått kiss o naturligtvis ett hängande trasigt tyg. Jag ville göra en djuphäftad soffa och tyckte den var så vacker. Ställde den i trädgården och klädde av den helt. Det var en stor utmaning att återställa den i original skick. Gjorde ett nytt resårhus, ny grund stoppning, rygg och därefter detta härliga ylle damast tyg. Jag älskar denna soffan efter många veckor tillsammans. Tyvärr så måste jag skilja mig från denna gamla vännen. Får tyvärr inte plats med den i vårt nya hus. Måste börja tapetsera snart igen det var ett tag sedan. Min nya verkstad är så gott som färdig. Nä nu ska jag ta mig ett glas vin tillsammans med min man i sommar kvällen. Det är ju riktigt kul det här med blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee