tisdag, september 29, 2009

Mini gubbarna....



....på trappan till vårat gamla hus.

De sitter och spanar på fina veteranbilar.....i sina rutiga flanellpyjamaser.
De har vuxit ur dem nu.....
De är så fina mina små killar....Det skiljer två år på dem....men lille bror har snudd på vuxit förbi storebror.
De håller ihop de här två....alltid tillsammans.
Storebror tar hand om lillebror.......ja lillebror lutar sig mot honom.
De behöver varandra.....har märkt att när den andra inte är hemma så blir den som är hemma lite vingklippt.
Visst de blir ofta arga på varandra men det är mycket kärlek också...... kramar...pussar...

Vilken tur att Ni just blev Ni....hade Ni väntat på Er 1 månad så hade Ni inte varit just Ni...då hade Ni varit och sett helt annorlunda ut.....konstiga tankar....

Vad unika Ni är....

10 kommentarer:

  1. Så härligt med syskonkärlek. Gud vad man älskar sina barn, är så tacksam varje dag för att jag får ha min lilla dotter i mitt liv. En härlig gåva man har till låns. Så söta de är när det sitter där i sina pyjamaser:).

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga killar i sina pyjamaser.Finns det något mysigare än riktig syskoonkärlek.....Ha en mysig kväll vännen kramizar ~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med syskonkärlek! Mina barn är ju tjej och kille men killen är äldst och det skiljer bara 2,5 år så de är ganska jämna. Jag märker också att de blir lite "halva" när den ena är borta. Må så gott och jättemysig bild! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Mmmm du visst är det härligt så söta dom är..en sådan härlig bild..

    Jag blir varm av att se på dem..jag kan verkligen se och känna att det är kärlek det här.. mammas kärlek kan man inte ta miste på heller...du ..mina grabbar är såååå glada i varandra med..vuxna..mmm men ändå
    mina pojkar..

    SvaraRadera
  5. vad härlig bild. Spar den och text till de blir 18 :-D

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilka gosiga killar du har och syskonkärlek är väl härligt. Såg att du lagt in ett "familjekort" också. Riktigt häftigt kort med höns och allt omkring. Man blir glad av det.
    Nu hoppas jag att du får en mysig vecka.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  7. Syskonkärlek är den av de finaste kärlekarna som finns tycker jag. I alla fall om man är mamma till syskonen. Då snörper det liksom till i hjärtat.
    Underbar bild!

    kram Lisa

    SvaraRadera
  8. underbar bild på dina ljuvliga grabbar:O)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Tack snälla det värmer. Har varit en jobbig dag, trodde inte att det skulle vara så tungt.Känner mig så trött huvudet känns alldeles tomt. Idag har jag och min bror bestämt hur begravning skall var och imorgon skall vi till begravningsbyrån.Har tagit ledigt denna veckan. Mor bodde på ålderdomshem och där skall hennes möbler och saker vara borta inom en vecka. Så det blir att fixa det på torsdag. På fredag skall jag på min kusins frus begravning.Så det kommer att bli en svår och jobbig vecka. Tur att sådana här veckor inte kommer för ofta.
    Kram på dig och ta hand om dig, du är så gullig mot mig.Och du har så söta killar som sitter på trappan.
    Kramen

    SvaraRadera
  10. Härlig bild på grabbsen. Så mysigt dom har tillsammans, en vänskap som kommer hålla livet ut. Jag är en av fyra systrar och vi har också en härlig sammanhållning. Själv har jag en av varje och syskonkärleken är inte att ta miste på! Och miss Lee....I lööööööve din husbil!!! Vill haaaaaaa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee