lördag, maj 29, 2010

En ny pryl......




.....har införskaffats till vårat hem. En rikstelefon, BD 370, modell 1925.
Platsen för detta unikum är än inte fastställt.....åh vad jag gillar den !

Måste snart börja med filosofin "en sak in en sak ut"....blir annars lite lätt rörigt här hemma och det vill man ju inte!

Har i ett års tid sagt till mig själv att jag skall lägga ut saker på tradera.....snart dags nu! Har mycket saker till denna lilla happening...kläder som saker!
Lite jobbigt bara då saker ska läggas ut, hålla koll på de som vinner, rätt porto på vinsten,skicka vinnarmail, se till att pengar kommer in, packa och ta sig till närmsta post....Ni hör, vansinnigt jobbigt!

Här har vi haft en lite regnig,blåsig dag + ett uns sol. Pysslat inne med tvätten som jag under någon veckas tid totalt ignorerat....+ att vi hela familjen jobbat med jorden som förflyttats upp på jordkällaren.....min rygg värker nu!

Nu ska vi snart kolla på film tillsammans, melodifestivalen struntar vi i, inget kul då inte Sverige är med och tävlar.

Imorgon ska vi iväg på utflykt....om nu vädret tillåter!?



5 kommentarer:

  1. En sak ut - när en ny kommer in, är en bra regel. Om jag kunde följa den bara.

    Att sälja på Tradera är ju en jättebra grej - bara jag kom igång. Har varit på väg flera gånger men det stupar på allt omkring, paketera, posta, skicka iväg.

    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Mmm jo jag vet Tradera kräver ordning o reda men ändå känns det bra att sälja..

    Du..här snackar du med familjen Televerket..du vet.. en hel rad med jobbande släktingar inom Televerket i sin glans dagar.. det gör att vi har en diger uppsättning av telefoner anno dazumal..ha ha..jo men du charmigt är det med sådana telefoner..grattis till din fina..

    SvaraRadera
  3. härlig nostalgi på den! Jag har efterlyst en väggfast variant igen, så man hittar telefonen när det ringer!!!! Tradera...just kört ett race med grabbens jeans, visst det blev nån tusenlapp och han var nöjd, men jäklars vilket pyssel...

    SvaraRadera
  4. hej Anne-Lee, Vilken tingest... jag är ju nörd då det gäller gammla låtar.. slager från början på 1900-talet och framåt... Har du hör den här.... "Jag har en rikstelefon, som går till Norra Backa gård, och när man ringer i den, svarar en kär liten vän. Älskling hallå hallå hallå, Älskling hallå, hallå hallå" Mycket av nostalgi blir det.... härligt kram Jeanette

    SvaraRadera
  5. Stora kramen till dig Anne-Lee på morsdag!
    Hoppas du haft en underbar dag.
    Ha en vacker vecka!
    Raina

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee