tisdag, september 07, 2010

Plåtlampan....





...ovanför diskbänken hängde jag upp i helgen.
En härlig rostig plåtlampa med en färg som matchar perfekt till skåp luckorna.
Hade en liknade fast i vitt porslin innan....typ skomakarelampa! Har lite fått pippi på lampor känner jag.....

Äsch det var väl inte så mycket jag skulle orda om idag....satt och undrade över nyss vad jag ska döpa min "monsterbil" till.....nej så kan jag ju inte säga.....min Chevy tar jag istället.

Vad ska han heta....ja självklart är han en han!?!
Har Ni några ideèr....något coolt,tungt och grymt namn!!!

9 kommentarer:

  1. Lampgalen..skåpsluckor i turkost..är det så? Perfekt om man heter Mrs L kan jag tro...Anna är mer..mer..beige..ha ha hur kul låter det..näääe..sandfärgat heter det..jordbrunt..och så hela härliga..gråskalan upp mot vitt..thats me..

    Vad sägs om..Ceasar..coolare och tyngre än allt annat..perfekt..

    SvaraRadera
  2. Snygg lampa. Har också blivit lite av lampfreak det sista. Finns ju så mycket om man väljer både bland nytt och gammalt (och oväntat som man konverterar till lampa).
    Tycker han ska heta
    Clive.Eller Clint. Coolare kan man knappt bli?
    ha en bra onsdag
    elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Aha..jag förstår..big no no gillas..:)linden of course..mmmm..harmoni är ordet..

    SvaraRadera
  4. Snyggt med plåt före glas i detta fall.

    Varför inte Chevy? :-D

    Harebra
    Anna

    SvaraRadera
  5. Så läcker turkos färg på den lampan!! Älskar industrilampor även om jag inte har någon! Vilken ubercool bil! Perfekt med allt lastningsutrymme och ha ha rolig AC!! Vad sägs Herman..eller kanske inte:)
    KRAM//Ulrica

    SvaraRadera
  6. BAMSE!!! Nog ska han heta Bamse! Möjligen Buster. Nog med förslag, hihi...
    Hulda

    SvaraRadera
  7. Läckert!
    Kan han inte få heta MrBIG;)
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Tack! Jo...det är lite mysigt här under berget..lite lummigt mot bergväggen, lite regnskog på Dalsländska och så öppen Savann åt söder. Snygg lampa - funderade också lite på detta med turkosa köksluckor...men jag var inte jättefundersam...tänkte att det är nog lite T Guild på den :) Men du....bilen då....Rocky....Hej då, jag och Rocky sticker en sväng med ett lass...ropar du lite käckt i dörren när familjen fixar middag som står på bordet när du kommer tillbaka....Hulken...nej...Shrek kanske...ha ha ha...han tycker jag är cool och trygg...inte den snyggaste men vinner i längden...ja Shrek får det bli...jag testar...Hej då...nu sticker jag och Shrek, strax tillbaka...med företagsnamnet Fiona & Co

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee