onsdag, februari 17, 2010

Försmak




Första dagen på jobbet efter en fantastisk vecka med min man i Istanbul.

Det var vår väder där...smaka på det...vårväder! Allt mellan 10-18 grader slog mot våra ansikten! Bara vädret gjorde en alldeles lycklig i kroppen...lägg därtill denna magiska staden.

Ett myller av försäljare i stadens alla vrår! All skönjs ting + mat för våra ögon! Inte nog med det....dessa moskeèr! Mosaiken,kaklet,marmorn,guldet....ja som Ni förstår så tilltalade staden mig något enormt.
Dofterna, matkulturen,den sociala livstilen..listan kan göras lång.

Har så många foton att visa Er...de kommer! Lyckades få in det här fotot från Stora Basaren...kolla in det magiska taket! Fick snudd på ont i nacken den här veckan efter att ha sett alla vackra kupoler/tak!

Tyvärr har jag inte själv sett fotona från resan då jag inte kan få in dem i min dator! Mina hårdiskar är över fulla...datorn är seg! Photoshop tar inte emot foton...

Nästa vecka skall min stora tjej föra över till extern hårdisk + rensa det jag inte behöver! Mycket tacksam gumman....sånt tycker jag är lite klurigt!
Är så rädd för att göra fel och så blipp så försvinner typ allt...lika bra hon hjälper mig...skulle börja ryka om skallen om jag gör något fel!

Så idag får Ni en försmak på det som komma skall....måste ju visa Er det som får mig att dåna!!!


10 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka i bloggvärlden och vintervädret som håller sitt grepp! Ser fram mot att se dina foton när du fått ordning på datorer o hårddiskar.

    Anmaja

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem igen. Låter underbart med vårvärme, börjar längta efter lite vårvärme här oxå.
    Vilka vackra valv det verkar vara där. Förstår att du haft en underbar semester. Ska själv åka på en kryssning till Riga på fredag med sambon. Har aldrig varit där förut.
    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  3. Åååå , så vakkert det var :)
    Tenker du hadde en flott reise :)

    Gleder meg til å se bilder :)

    Ha en nydelig kveld.
    Klem Tina

    SvaraRadera
  4. du världen så fint!! Jag måste bara dit!! Någon gång ska det bli av - helt klart! Ser fram emot närbild mosaik!!

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem vännen! Roligt att du haft en underbar semester med mycket god mat och kultur. Jag ser fram emot att få se bilder från Istanbul.
    Hoppas du kommer in i rutinerna snart igen.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej
    Så härligt ni verkar ha haft det! Jag blir så glad för er skull. Ska bli kul att se bilderna!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Allt för dig min Tuta!

    ... och det ser helt magiskt ut!

    / PUSS!

    SvaraRadera
  8. Åh, det låter helt, helt underbart!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  9. Åh så himla bra vecka Ni verkar haft...Ser fram mot dina bilder, tills dess njuter jag av denna bild... Håller med dig.. Visst är det en ljuvlig värld man hamnar i... Västerlandet möter orienten/asien... Och färgerna och och och... Det är nog tjugo år sedan jag var där... men längtan tillbaka har funnits där hela tiden.. Kul att höra att Du mår bra. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  10. Heeeej på dig Mrs Lee...aha så du har dansat i Istanbul nu ...så härligt..kan känna den där varma vinden i ansiktet..och minnas den från Rom i mars förra året..för när man har vinter här (tokvinter) då är det som extra gott att få den där värmen..

    Vilket tak du..så exotiskt så mäktigt..ska bli kul att se dina bilder då sedan..jag måste väl ut och skotta nu kan jag tro..

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee