tisdag, mars 30, 2010

Biblioteket Top Kapi.....Istanbul


Tänk det här biblioteket slog upp sina portar år 1718...snart 300 år gammalt.

Trots alla år på nacken så fann jag det i all sin flärd så modernt. Ett modernt snitt över det hela...det var det första som slog mig...




Fotot blev inte så bra så jag har fixat till mer ljus i Photoshop....tycker lampan är magnefique!
Ja ville bara att Ni skulle se det här!

Tänk två dagar jobb kvar.....hoppsidaisy!!!!!

Tänk då har jag tänkt ut hur mina dagar skall gestalta sig......ser det redan framför mig!

Vädret ska vara som vi haft idag...bara helt soligt underbart, röja och rensa i trädgården,elda, fika längs med en vägg, äta massvis med god mat, skratta, busa, härlig tid i verkstan, pyssel inne, gosa med familjen, se på film,vänta in vår påskhare som är 20 meter hög,pyssla i mitt växthus......
Ja det där lät ju som en symfoni för hjärnan för mig....

Nä nu börjar Äntligen hemma...rusa....

13 kommentarer:

  1. hei på deg.
    wow for en fantastisk plass å være.
    nydelig,lampen var vakker,takk for at du delte.
    stor klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. OJojoj!! Den där påskharen lät ju intressant... :)
    Härliga bilder. Man kan titta länge på dem. Den där stilen åldras aldrig. Så vackert!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Mmmm du har räknat ut helgen perfekt..så vill jag oxå ha den..så då bestämmer vi väl det..

    Oj så mäktiga byggnader det finns i Turkiet och Istanbul..måste ha varit en härlig känsla..

    SvaraRadera
  4. Oj,oj så vackert bibliotek, det är annat än mitt filialbibliotek. Vilken dröm att få arbeta på ett sådant ställe. Skall prata med min chef om jag kunde få en sådan lampa att ha över min utlåningsdisk. Men du.... var är alla böcker??
    Du kommer att få en underbar påskhelg... det hör jag det....
    Vill bara meddela att granen är borta och altanen är nästan ren från snö.Min gubbe har verkligen jobbat duktigt.
    Så i eftermiddags så tog jag årets första fika där.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  5. WoW
    härlig när du skriver lite!
    Vilka miljöer, måste inspirera masso rr:-)

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Anne-Lee,
    Låter som om helgen hägrar.. ler. hoppas Du får lite fint väder.Tänk dig sittandes ute inlindad i en pläd med gott kaffe och hembakt kaka.... ummmm. Själv ska jag till barnbarnen på påskafton och ha äggabus. Sedan på söndagen ska vi fira ett år som gifta och tar oss en heldag i stockholm... Vandring på djurgården fika på blåporten och middag på.... har inte riktigt bestämt än... Mysa med varandra ska vi hursom haver. Allt gott till Dig och de dina,kram Jeanette

    SvaraRadera
  7. Wow vad vackra bilder..både de på biblioteket o de inne i ditt huvud på erat påskfirande.. Det där med 20 m hög kanin oroade dock mig något... :)

    Kram Git

    SvaraRadera
  8. Låter som en fantastisk ledighet! Önskar att du får det precis som du önskar.
    Så vackra bilder från Istanbul!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Vilken byggnad !! Så magnifikt !! Önskar dig en glad påsk vännen , skulle vilja se er 20 m höga påskhare !? Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  10. wow vilket gammalt bibliotek va fint det va där,
    GLAD PÅSK önskar jag dej

    SvaraRadera
  11. Vilket bibliotek! Det heter duga minsann. Hoppas allt blir som du har planerat nu.
    Tittade in för att önska dej en GLAD PÅSK.
    Kramisr Birgitta

    SvaraRadera
  12. Hej Gumman,

    sååå fina bilder och jag håller med VILKEN LAMPA:) vill ha:)
    låter så mysigt att pyssla i trädgården,,,här är d bara snö, snö, snö så less. Jag känner mig piggare iaf alltid nått:)

    ha en fin fin påsk gumman
    Kram Sari

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilket palats till bibliotek, tänk om man hade sådana här i Sverige, inte helt fel. Och vilka målningar de har på glaset. Skulle man vara där så skulle jag lägga mig ner ser så skönt med en god bok och sätta upp en skylt var god stör ej.
    Önskar dig en härlig påskhelg.
    Kram Britt

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee