tisdag, augusti 10, 2010

En helg på slottet.....

I det högra tornet med det öppna fönstret sov mannen och jag...

Vilken helg...går än och myser över känslan!

Min mamma bjöd på födelsedagen, sin och hennes killes ( muurmuurs kille ) familj över till Gärsnäs Slott på Österlen!
En perfekt miljö för kalas...inget kunde gå snett och det gjorde det verkligen inte! Miljön,sällskapet,maten och vädret var mer än härligt!
Tack Ni alla för en helg att minnas!!

Terrassen Ni ser intog vi helgens alla måltider på...


Middagen inleddes med kräftor......


...+ lite mums i glaset!


Matsalen...med en underbar tapet och en kandelaber som föll mig i smaken.


Köket där vi alla samlades och lagade alla måltider....vad trevligt det är att laga mat ihop!

Den där gasspisen gick inte av för hackor. Stora delar av slottet hade vitkalkade väggar så även köket...vad det är fint!


Ja en vacker fönsternisch i blickfånget..


En av gångarna vi sprang i !
Dörrar och trappor överallt! Vi letade lönndörrar...lyssnade efter spöken....helt underbart att få vara i denna miljön ...känna historien!







Jag skulle inte alls ha något emot att flytta in i detta 900 kvm stora slott......

....i nästa inlägg kommer lite andra sköna bilder från helgen!!!!

10 kommentarer:

  1. Det blev som jag trodde. Du blev stjärna på slottet för en helg. Ser att det passade dej förträffligt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. MEN HERRE GUD!!!Vilken helg - vilket underbart minne!!! Vill också..............!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Christina.W2010-08-10 22:15

    Precis ett sådant SLOTT vill jag bo i...det såg grymt härligt ut....! Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, vad häftigt. Ett alldeles eget slott, om så bara till låns... Ser fram emot fortsättningen.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Tusan hakar .. den helgen går inte av för hackor... Vilka lokaler... Ser dig framför mig som slottsfru... ha ha.. för mitt inre är du en blandning av Girl they wanto have fun-lopes och hon bleka damen i familjen Adams.. förlåt mina assosiationer.... Svårt med stavningen idag... Där inne i huvudet är du ialla fall vacker som en gudinna... även om jag har svårt att förmedla mig... ler.. ser fram mot nästa gäng bilder.. kram Jeanette

    SvaraRadera
  6. Men så häftigt! Jag förstår att det var en härlig upplevelse och så bra bilder du tagit.
    Ska bli kul att se fler.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Men så fint..att bo på slott. Och vem älskar inte att laga mat i det pampiga köket. Härliga stuckaturer och mycket skrymslen och vrår. Är inte alls avundsjuk på er helg, skall bli kul att se fortsättningen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Hej gumman, så länge sen sist,,,,som du vet har jag ju haft lite bloggtorka. Österlen,,,ja vad säger man!!!??? har vart ner 2 ggr i sommar då ska du tänka att det är från Luleå så 1600kmx4 de du:):) och d var värt varje mil.
    jag äääälskar Österlen:)
    Ni verkar ha haft d så fint,,,,väntar på mer bilder:)

    Kram sari

    SvaraRadera
  9. Har nästan fått nackspärr av att läsa ikapp
    allt som hänt hos dig i sommar, men det var det värt :)
    Avis på ditt zinkbadkar, det lät så urmysigt
    med utekarbad :)

    Kram och ha en toppenhelg
    Eva

    SvaraRadera
  10. Shit..så vansinnigt härligt..jag smälter fullständigt..oj..blir helt tagen faktiskt..

    Mmmmmmmmm..fiiiint..underbart..

    Jo men du sätt frön av perenner nu i växthuset..driv en liten planta..men plantera ut innan frosten så övervintrar den på allra bästa sätt i rabatten..good luck..

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee