måndag, augusti 17, 2009

Andra delen....



.....av lördagen bestämde vi att vi skulle nere från Vätternleden vandra upp till Brahe hus.


Som vi kämpade oss upp genom slingriga geggiga passager....vilken kondis jag har.
Vi hade fika med oss...jag ropade många gånger om att vi kanske skulle ta fikat mitt på berget...ingen respons...vi skulle fika på toppen....

Här är vi...så nöjda och de små tyckte det var så spännande att vandra upp denna exotiska väg...det var spännande faktiskt...och vackert...vilken utsikt...




Frågade en glad turist om de ville fota oss med mobilen...därav kvaliteten.
Fika stund..Kaffe,frallor och vetekrans



...Akita tyckte det var mäkta spännande....


Efter att vi fotat runt uppe hos Brahe och fikat så var det dags att vandra neråt...lätt som plätt..längs den slingriga stigen fanns det massvis av körsbärsträd...väl placerade träd...
Precis då vi satte oss i bilen vid 17.00 började det regna och det mycket...höstrusk.
Den här dagen blev en helt underbar dag......
Den innehöll allt...
Skönt väder inne i Gränna med god mat + härligt att komma ner till Vättern...
Sedan blev det spännande värre....härligt att se att alla stora som små njöt av hela dagen......
De små tingen och småutflykter blir oftast de som blir de bästa...inga förväntningar utan allt extra blir bara bonus....

16 kommentarer:

  1. Vilken mysig tur ni såg ut att ha:)
    det är så gott när man kan komma ut till sådana ställen:)
    Sen vill jag rätta till en sak som jag hade skrivit till dig för några inlägg sedan:)
    Vi har nog haft sådana visningar på gamla bilar här..om inte i själva Karlstad så i alla fall runt omkring.. jag kollade upp det lite.
    att jag inte visste det berodde nog på att jag först har blivit intresserat av allt detta sedan jag började att fota och jag har bara hållit p i nästan ett år nu:)

    SvaraRadera
  2. Oj oj ! Det verkar vara en bedrift ! men förstår att ni njöt när ni väl va uppe ! Utsikten måste ha varit fantastisk ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    SvaraRadera
  3. å kortet på hunden som blickar ut ,guu va bra å de andra bilderna med va mysigt ni haft det å duktiga att knalla upp där!
    må gott

    SvaraRadera
  4. Hör tonerna ur Sound of Music... Climb every mountin.....Fantastisk fotvandring.... I alla år när vi paserat Brahe hUS HAR VI SAGT... MAN BORDE gå upp och titta.... Det ser ut som det vore värt besväret.. Vilken utsikt... Håller med om att de små utflykterna ofta är de som stannar kvar med råge i minnet.... Men jag vet inte om det blir något mer bad..... Det är bara sju grader ute... och jag är lite stingslig med badtemeraturen... hi hi
    Sköt om er och ha en bra tisdag....

    SvaraRadera
  5. Hejsan vina bildr du visar!
    Kram kathrine!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder från toppen! Förstår att det kändes i benen...smakade väl gott med fika kan jag tro! Må så gott och fina nya kort på familjen du har lagt ut! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vad roligt det lät..älskar Gränna också..det är ju så ysigt där.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. hur gick det med lotten?
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig utflykt.
    Du får mig att minnas ! vi gjorde något liknande för många år sedan där, fast upp till toppen kom vi inte.

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig tur ni varit ut på! Låter så supermysigt så jag riktigt drömmer mej bort.

    Jag går ofta i skogen. Men inte sååå långt. Vi har turen att det finns en gammal gångslinga en bit in i skogen där vi bor. Jag brukar följa den ner mot älven. Under höstdagarna är det helt underbart att vandra där när luften är hög och frisk. Doften av skog gör ju sitt till också. Nog är det ändå lite tur att vi har våra årstider. Fast jag skulle velat ha sommar lite längre :o)

    Nu måste jag kika runt lite mer bland alla mina missade inlägg här hos dej.

    Må så gott och så önskar jag dej en underbar dag!

    Kram

    Monika

    SvaraRadera
  11. Tack snälla du för att du tänker på mig. Det har varit lite rött och kliat men annars är det ok. Däremot har jag knappt varit inne på bloggen för det har varit mycket på jobb och min mor blir bara sämre så jag är mycket hos henne.
    Såg att ni har haft en underbar dag vid Vättern. Har bara åkt förbi Brahe Hus men det såg väldigt trevligt ut att vandra upp och kolla utsikten.Vilket fint kort på hela familjen.
    Ha det så gott.
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig resa ni gjort. Braehus har jag inte varit till, men man blir lite sugen när man ser de vackra bilderna. Får blir när jag är riktigt gångbar, och kan klättra och gå obehindrat. Det är så roligt att upptäcka nya platser som man inte varit på, och se alla sevärdheter.
    Ha en bra dag
    Kramiz Britt

    SvaraRadera
  13. Det ser ju jättefint ut! Vilken mysig dag. Men nedfärden ser vådlig ut. Lite halt på något ställe så är man ett minne blott.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig sommarutflykt! du har rätt i det att det enkla oftast blir det bästa. Gränna är verkligen en pärla! Ett härligt repotage med fina foton på hela härliga familjen!!

    SvaraRadera
  15. Hej Anne-Lee!!!!!!hoppas du har en skön fredag kväll o att helgen blir härlig..jag ska ut i skogen o vandra imorn underbart..plocka svamp o ha med kaffe termos hundar o pappsen,,tryggt ha me han..vet ju inte vem som kommer där i skogen hi hi hi..tack för du kikar in hos mig lämnar spår tack..vilken härlig utflykt ni haft mysigt..jag var där förra sommaren,köpte massa goa polka ,,mummmms..stor kram E

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee