lördag, december 05, 2009

En mysig start på helgen....




Igår startade vi upp helgen med lite exotiska frukter framför en eld....

Ut med en filt...så satt vi där och mumsade och pratade.....så enkelt men så härligt!
Köpte en cocosnöt.....barnen har tjatat en längre tid på en nöt...så igår fick det bli en...spännande! Det mesta kastades sen...men det var väl just cocosmjölken det lite exotiska som var grejen.

Idag får det mest bli en komma ikapp dag tror jag...många tåtar att dra i...vilken ska jag börja med? Blir väl den roligaste som vanligt....Så jobbar vi här hemma....

Ha en fin helg mina vänner,


14 kommentarer:

  1. Hej AnneLee.
    Hoppas att du inte stressar igäl dig, jag vet hur det är med många barn ,och att sen ha lera på gården, kan tänka mig resten, usch.
    Men vilket fint hus ni har toppen, jag älskar såna gamla hus, nu först fick jag se det.
    Hade jag kunnat välja så skulle jag ha gjort det för 26 år sedan vi byggde, men det gick inte, utan på den tiden så fick vi låna till ett nytt hus men inte till ett gammalt, så såg det ut här hos oss, och vi sökte på att låna 100 tusen till ett gammalt hur, men nej sa banken, och då vi sökte på tror det var 400 tusen då sa det ja, för huset borgade,för lånet, men sen har vi då också inrett övervåningen efteråt.
    Jag skulle aldrig ha valt ett nytt hus om jag kunnat, det retar mig lite, trots att jag vet vilket jobb det är med gamla hus.
    Men just därför så har jag skaffat några ruckel i skogen som jag kan pyssla med, du vet hus här kostar inget.
    Tänk inte alls på att behöva svara och stressa med bloggen, ta det som en avkoppling och läs bara, eller skriv, det är ju alldeles nog för dig att göra i ert hus och med din stora familj.
    Ha en härlig andra advent och ta hand om dig.
    Många varmkramar till dig och familjen från.
    Zara.

    SvaraRadera
  2. Komma i kapp....dra i tåtar, jag älskar det! Men hur gör man? Har inte något bra svar. Vi tar det nödvändigaste sen får vi se....
    Ha de'

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Vilken mysig blogg du har , hittade hit genom en annan blogg.

    Mysig med att sitta framför brasan med barnen, det blev nog uppskattat.

    Ha en fortsatt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Men så gott och mysigt..du har det bra du som har en kock som förser dig med allehanda godsaker..jepp här är det full fart med julbestyren..glöggen är varm och kärleken glöder..ha ha..mmm så är det..kram på dig min härliga Mrs L

    SvaraRadera
  5. Det lät ju som vanligt jätte mysigt hos dig .. ja inte att man skall ikapp en massa saker förstås :)
    men jag brukar alltid börja med det som är tråkigast först och avsluta med det roliga :D
    nu hoppas jag att min rygg snart blir bra så man kan börja leva som vanligt igen :)
    kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Ja visst är det otroligt vad de mest enkla saker ofta ger mest, så att säga. att sitta framför en eld är så otroligt avkopplande.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. hei
    så koselig dere hadde det fremfor peisen med frukt og hyggelig prat,man trenger det av og til,så asolutt,
    ønsker deg en nydelig helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  8. Så mysigt , i all sin enkelhet ! Oj ! har du också upptäckt facebook !!! det har jag också!
    du kan söka mig på Susanne Berggren , så hittar vi kanske varann, om du vill ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne

    SvaraRadera
  9. mmm guu va gott å mysigt,
    hoppas du får en fortsatt trevlig kväll,
    kram

    SvaraRadera
  10. Mums det lät gott och mysigt. Hoppas du fick tag på en riktigt rolig tåt och att de andra hann klart med alla andra tåtar innan din var slut.....invecklat men du förstår säkert vad jag menar:). Ser Robinson och dricker ett glas rött, njuter av sillheten.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  11. Hej i djupaste skogarna! Där tomten bor!
    Ta du dagen med ro, allt ordnar sej och det blir jul antingen du gör något eller inget. Tiden har en förmåga att försvinna hur man än gör. Ser härligt ut med läckra frukter framför brasan. Passa på och njut tillsammans med hela familjen, så går allt mycket lättare sedan.
    Önskar dej en skön 2:a advent.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  12. Ni verkar vara en sån mysig familj, gör roliga saker och bor i ett underbart hus. Mycket jobb, men tar det lugnt och myser framför brasan, det låter fint!
    Fortsätt ha det bra, själv ska jag iväg på julmarknad och se om nån vill köpa mina grejer.
    Anna

    SvaraRadera
  13. Hihi..helt rätt filosofi..gör det som är roligast!!
    Vad mysigt det verkade med fruktisstund framför brasan..livskvalité!!

    Kramis Sanne!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee