lördag, december 26, 2009

Leker.....






...lite med Photoshop...föremålet fick bli denna lilla soffan jag klädde om för ett par år sedan!

Ja denna dagen har flutit på i ett lugnt tempo....varit inne i verkstan och fortsatt måla mina Rokoko karm stolar.
Dagarna rusar på i ett snabbt tempo...konstigt med tanke på att jag försöker att göra nästan ingenting... Känner att det behövs!

Eländes brasa...försökte starta en igår...sur ved...Nu bara ryker det...har nog använt tre morgontidningar...fortfarande ingen brasa!

Måste erkänna....har drabbats av bloggtorka tror jag....ingen lust att skriva....har funderat på att ta mig en längre bloggpaus...få se vad jag gör!

Ha en fin kväll,

18 kommentarer:

  1. god jul i huset,
    huff da om du tar en lang pause fra blogging,
    vil savne deg veldig,men såklart skjønner jeg å må are finne meg i det om det blir din avgjørelse,
    nydelige ting du jobber med,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. What..kan man få torka..det har jag aldrig märkt..men så kan jag ju lätt babbla om precis allt och ingenting på nåt mysko vis..ja men du..ta du en lite paus och strax ska du se att något fattas dig..det är jag säker på..du fattas mig redan bara du tänker den tanken..:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad skönt det låter med en dag i verkstan! Känner du för blogg break så är det ju rätt för dig, men jag kommer sakna dig! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad fin soffan är. Du är så himla duktig med möblerna.
    Hoppas att inte du tar allt för lång bloggpaus.
    Om det nu blir så. Jag skulle sakna dej och många med mej. Du är en frisk fläkt och det är alltid roligt att titta in till dej.
    Önskar dej en skön söndag.
    Många snöiga kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Känner igen det där med blöt ved! Inget roligt...inte alls! Och detta med bloggtorka, det har jag också känt utav. Men idag bara kom en idé när jag fick lov av ena tomten att berätta vad sur han blev när jag glömt hans gröt... :)

    SvaraRadera
  6. Ha en riktigt fin fortsättning på julen, vännen
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  7. Ja lite bloggtorka är det nog lite överallt just nu..... men kommer tid kommer råd......;)
    Vi tar dagen som den kommer så får vi se.....

    SvaraRadera
  8. Ja bloggtorka drabbar nog de flesta då och då. Jag brukar lösa det med lite foton och någon lam text till. Har en ambition att skriva varje dag, annars skulle jag lätt flippa ut och göra lååånga uppehåll - och det vill jag inte. Nä, det vill jag inte. ;-)
    Hoppas torkan torkar bort!
    Mellandagskram - Anmaja
    http://blogg.omakastengods.se

    SvaraRadera
  9. Att man tappat lusen att blogga ..det brukar hända ..men då går jag ut och tar en foto promenad och då kommer lusten tillbaka igen :)
    vi vill ju inte att du lämnat oss här förstår du :)
    ha en fin dag kram :)

    SvaraRadera
  10. Hej vännen ! jag känner exakt samma sak . Har haft funderingar i helgen på att lägga ner bloggen , har också drabbats av bloggtorka . Känner just nu mest krav ! Och så ska det ju inte kännas ! Får se hur jag gör ! Fick även förfrågan av att medverka i den nya inredningsboken som ska komma , av samma tjejer som gav ut romantiska vita hem ( hjälp heter den så ?? ) Men jag kände bara att jag hinner inte och det blir bara ytterliggare en ångestsak , även om det är jättehedrande att bli tillfrågad . Ja du vännen , hur ska vi göra ?? Fundersamma kramar / Susanne

    SvaraRadera
  11. he goa du... nej och nej... ingen bloggpaus snälla rara.. jag ser så fram emot dina små inlägg... Jag kommer att spöka om du slutar... tusen kramar från Che-Anette

    SvaraRadera
  12. Låter hårt... men jag menar det ler Jeanette

    SvaraRadera
  13. Hej
    Låter skönt med att inte gör nått då sänker man grundspänningen i kroppen och så blir man helt okreativ och tom, Jätte skönt och då får man ta en paus från tex. blogg. Sedan kommer du få ett utbrott av kreativitet och energi igen och då är du tillbaka och förgyller vår vardag. Man ska bara blogga om man har lust. Det har jag lovat mig själv!
    Må gott kära vän!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Vill bara titta in och önska dig en god fortsättning och ett Gott Nytt År. Hoppas allt är bra med dig, själv åkte jag på en förkylning igen så jag vart knockad på julaftonskvällen.....inte kul. Sitter nu och snörvlar och vet inte om nyåret ryker också. Kunde inte träffa mina barn och barnbarn på annandagen ...så trist.
    Ha de gott
    Juloch nyårskramar Britt

    SvaraRadera
  15. Hallo hallo :)
    Din jul ser ut att varit härlig.

    Blogga gör man för sin egen skull...när man har lust...och kreativiteten flödar..efter jul är man ju helt död :)..bara att ligga lågt vila..promenera med hundarna...känna energin
    sakta komma tillbaks...

    Har lagt ut ett tårtrecept på min blogg..testa den..kanske den piggar upp :)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  16. Tittar bara in då;)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Hejsan hoppsan här är jag och knallar runt..sitter lite i din soffa..lägger huvudet på sne' och tittar på när du bara njuter och softar hemma..ha ha..visst är det väl så....

    SvaraRadera
  18. Hej AnnaLee.
    Innan du tar bloggpaus så vill jag önska dig en riktigt god helg och gott nytt år.
    Jättesnygg soffa.
    Kram Zara

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee