söndag, april 11, 2010

Kameran & jag......




....tog en liten promenad idag då solen lös som starkast!

Hittade återigen den vackra Tibast busken som jag fotade så glatt förra våren!
Idag var det än roligare.



Fotade lite gräs och till min glädje fastnade silhuetten av en myra.

Här har vi annars firat äldsta sonen idag. Bakat som tokar så fikat räckte mer än väl.....

Ny jobbvecka står inför oss och jag hade gärna spenderat den här hemma istället! Det bästa jag vet finns här och nu...det är här jag vill vara! Har liksom inte tid att jobba! Vad hände med 6 timmars arbetsdag?

Well well ljuvliga eftermiddagar får vi.....då gäller det att njuta för en hel dag,

8 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild på tibast. Länge sedan jag såg någon sådan i naturen. Men visst är de vackra på våren. Det är väl en giftig buske.
    Hoppas du får en bra vecka trots jobb.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja det är märkligt att man måste jobba:). Skulle också helst vilja vara hemma, har så mycket att göra där. Söt myra!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha det riktigt mysig med din nya vän! hihi... myran var läcker... Ja, varför arbeta? Orättvist...
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Det måste vara jättekul att utforska omgivningen med en ny kamera! Fina bilder blir det!

    Hadebra!
    Anmaja

    SvaraRadera
  5. Hej vännen ! Åh ! Du är duktig med kameran , redan !! Jag älskar bilden med myran , riktigt läckert !! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  6. Du ser ut att trivas med din nya kamera :) jätte roligt och den verkar ju vara riktig bra också :)
    härliga bilder du har tagit :)

    SvaraRadera
  7. Hejsan..kul att få hälsa på dig..här hade jag aldrig varit tidigare :)
    Vad roligt med en bra kamera...skulle också vilja ha en ny.
    Tänk vad man kan se saker på ett annat sätt när man bestämmer sig för att fota detaljer.
    Ha en fin vecka!
    Kram/Carina

    SvaraRadera
  8. Så kul att du har det skoj. Man blir lätt lite uppslukad.

    :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee