söndag, april 19, 2009

Fylld av energi.......(igen).



Idag har jag haft fixar dag! Den gamla slitna frasen "sprungit runt som en yr höna" kommer väl till pass.
Känns som jag har jagat klockan mer eller mindre. Klockan vann!
Fasen också,-att dygnet inte kan ha fler timmar!?

Jag har kommit igång med projekt tvättstuga. Har aldrig blivit nöjd med den. Igår köpte jag nya tvättkorgar och en schysst påse där jag lägger barnens gympakläder!
Idag har jag sytt ett draperi som jag hänger för trådkorgar och avlopp. Blev helt ok! Det är kardborrband så jag ska köpa ett annat tyg senare och byta med!!

Har även startat upp projekt tv-bord! Hittade bland gubbens grejor en stor trälåda med text. Den har jag idag slipat och tvättat. Har köpt hjul som ska skruvas i! Få se om jag lackar den. Ska testa och lacka lite på insidan för att se om det blir mörkt,-det vill jag inte!
Läckert blir det iallafall!
Nöjd med dagen är jag ändå fast klockan motarbetade mig!
Trädgården har jag inte gjort ett smack med! Inge lust!

Nu ska jag fixa inför morgondagen! Packa barnens väskor och lägga fram kläder!

Ha en fin dag imorgon!

p.s. Herr Tjädertupp har flyttat. d.s.

8 kommentarer:

  1. Du har energi du, synd att klockan går så himla fort, särskilt när man har roligt.
    Ha en bra början på veckan!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Mmmm an får lust med allt möjligt nu när solen bara skiner..man vill hinna med allt..härligt att du fått så pass mycket gjort.

    SvaraRadera
  3. Oj ja men du himmel så glada vi kan göra varandra förstår du..vi kommer le hela våren nu när vi hittat hem..ha ha så är det bara..ja men du det är nice med egen tid..du vet jag har tre barn som flyttat hemifrån..nu är det min tur..att leva :D

    SvaraRadera
  4. Mycket att stå i när man har barn runt sig, men när det är stora så ser man till baka på en go tid.

    SvaraRadera
  5. Hej, trevlig blogg du har.. Ja tänk vad energi man har när våren kommer med olika projekt, det är som om man har laddat upp under vintern..
    Ha en fortsatt trevlig dag
    Kram Britt

    SvaraRadera
  6. Va bra att du har fått mer energi igen nu :)
    Jag gör av med min så snabbt .. skall kanske minska ner på mina foto promenader ... hm .. nej .. det får bli något annat jag får minska ner på i så fall:)
    ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert hus i det tidigare inlägget, synd bara att det inte är någon bor där och tar hand om det!! Charmigt såg det ut! Roligt med så fina besökare på er gård, spännande med djur man inte så ofta ser..ha en fin vecka Kram M

    SvaraRadera
  8. Ujuj du hade ett par projekt igång där :) Roligt att få använda sin kreativa sida lite.:)
    Mamma skrattade åt mig när jag stod och tog kort på myrorna förövrigt. :p Jag gillar inte myror, vet inte varför men det kryper i hela mig när jag ser dem, så jag stod och vinglade på en stubbe när jag skulle ta korten på dem. Såg tydligen väldigt kul ut :p
    Nästan lite synd att hon inte lyckades fånga det på kort....men bara nästan ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee