fredag, juli 03, 2009

Äntligen....




......har min semester börjat eller den börjar ju på måndag....nu har jag några bonus dagar...
Vad skönt det känns....efter allt svettandes denna veckan så känns det gott att bara få va..
Imorgon åker två av barnen upp till farmor och farfar...lite trist tycker jag då när semestern precis börjat men men de har varit lediga i tre veckor nu och tycker det skall bli kul att hitta på något. Tåg från Mjölby blir det.....
De blir där en vecka sedan får jag pussa på dem igen....
Hade jag fått vara totalt egoistisk så hade de varit hemma hela lovet.... mår ju liksom bäst när alla är hemma...när de finns här på gården..runt omkring mig.....om jag fått bestämma.
Men vet ju att det är ett led i deras utveckling att åka iväg, göra annat...bli självständiga...jag vet ju allt det där....
Ja denna semestern är helt oplanerad..känns jätte skönt....vi tar nu dagen som den kommer..det ända som vi ska göra är att börja riva i vårat lilla gäst hus på kullen (se i marginalen), nytt tak, såga ut för ett nytt fönster,måla.
Sedan skall det inredas i Gustaviansk stil...mycket av inredninngen är färdig...
Kommer bli så mysigt så - blir väl aldrig av med gästerna sen....!
Blev inte inlägg alla dagar denna veckan, men jag var så trött efter jobbet denna svettiga veckan-orkade inte..tyckte jag inte hade så mycket att skriva om heller.
En sak jag fortsatt med hela veckan det är att direkt efter jobbet gå ner till sjön med schampo och tvål-mycket lyxig känsla...
Nu ska jag se vad de har packat ner i sina väskor....de ska upp till Dalarna ......ser ut som det kan bli en 15 grader där nästa vecka.
Ha en varm och go afton....

5 kommentarer:

  1. Hej:) ja man vill helst ha barnen hemma när man är ledig och man har ett så mysigt ställe som ni har:)
    Det har varit varmt så man kan förstå att du har varit trött och sliten när du har kommit hem från jobbet.
    Idag har vi haft ett åskväder som heter duga ..men nu verkar det ha lugnat ner sig..skönt:)
    Hoppas nu att du riktigt njuter av kvällen nu när du vet att din semester skall börja:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att semestern har börjat!! Jag har haft ett par dagar och jag njuter av att vara fri och kunna göra nästan vad jag vill! Visst är det blandade känslor när barnen ger sig i väg på egna utflykter! Men som du skrev det är ett led i utvecklingen. Ha det så bra! Stor kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Mmmm så gott med semester..jaaa nu får du skrika för här är jag i huvudstaden :)Blidö...där var jag en hel sommar..underbart..kan tro att du har den ön i ditt hjärta..

    Nu blir det fjäderholmarna nån'dag troligen..och lite shopping i stan..kram på dig från Anna

    SvaraRadera
  4. Ja, så skönt, så skönt att bara få vara och inte behöva passa en massa tider. Önskar dig en härlig semster med din familj!
    Tag hand om dig och njut!!!
    Många goa kramar från Stenlycka

    SvaraRadera
  5. Grattis till att du har semester.Jag tycker det är bra att ta dagen som den kommer inte att man måste åka hit och dit då blir det ju bara stress och jäkt.Ha nu en mysig semester med din familj vännen.Ha en mysig lördag kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee