onsdag, juli 08, 2009

Filt glasunderlägg....




.....har jag velat ha en tid....
Var inne i stora staden idag och handlade lite på rea....filtunderlägg-läckert..
Sedan köpte jag ett nagellack-inte vilken färg som helst....grön.
Har varit sugen på det väldigt länge..slog till.
Har använt orange i många år....steget till grönt är ju inte långt då...visst..från grönt är ju steget till gult nagellack inte långt heller.....
Sedan blev det en massa djurfoder för pengarna....snabbt ner på jorden....
Klart med det så drog jag hemåt....poliskontroll.
Idag var det körkort och alkotest....visa körkort...när det var färdigt så tar poliskvinnan fram alkometern som jag ska blåsa i....
Hon säger: Ta ett långt djupt andetag och blås in tills jag säger stop...BLÅS IN för mig blev det då helt fel....suga ur luften ur alkometern sa hon till mig ordagrant......ha ha det hade varit en syn för gudarna.....
Tänker alltid efteråt,vilken tur att jag inte slevat i mig punschpraliner...undrar om sådana ger utslag...en hel påse..

Ja väl hemma så tog jag fram mina glasunderlägg + tog ett glas promille till.....
Sedan blev det grill-tajm,jordgubbar och en promenad upp byns lilla fik där vi tog oss en glass...
Ja en alldeles alldeles underbar dag.....

6 kommentarer:

  1. Hej Anne-Lee!
    Snygga glasunderlag. Häftigt med grönt lack, vet inte om jag skulle komma på tanken. Ibland har jag tänkt köpa blått snyggt till jeans och svart är ju så inne oxå. Blåskontroll har jag oxå varit med om, fick blåsa om flera gånger eftersom jag inte blåste tillräckligt, var förkyld och hade svårt att ta djupa andetag, det var en syn det oxå.
    Ha de gott

    SvaraRadera
  2. Lite galen är du...grönt nagellack..himmel du är lite crazy..

    Poliskontroll..det har inte hänt mig på säkert tjugo år..tur med pralinerna..att dom inte fanns i din mage..jag har hört att det ger utslag..pinsamt att behöva dra till sjukan för blodtest..

    Mmmm så fina underlägg du har nu..softdrinks på alla sätt :)

    SvaraRadera
  3. Det lät som en härlig dag ..hm . ja förut om polis kontrollen förstås:D
    Vi hade också en underbar dag igår ..solen sken och det var så fint ute:)
    kram

    SvaraRadera
  4. ha ha ha...känns som en Anneligrej det där..hade inte varit helt omöjligt att jag gjort detsamma...alltså med alkomätaren. däremot hade jag inte valt grönt nagelack :) men jag är helt säker på att det passar dig perfekt! så nu sitter du där och fladdrar med gröna naglar runt vinglaset och sedan ställs ner på dom förtjusande glasunderläggen! Skål på dig!

    SvaraRadera
  5. Härligt med grönt nagellack! Du får nästan ta kort på naglarna när du har målat dem och visa upp!! :) Här regnar det idag...massor!!! Höll på att blåsa och regna bort på vägen hem från jobbet, paraplyet var inte till mycket hjälp då det hotade att överge mig vid varje vindpust! Ingen solidaritet där inte! ;) Men vi får hålla tummarna att det blir bättre till helgen:) kram

    SvaraRadera
  6. Jag blir alltid nervos sa fort polisen bara visar sig...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee