torsdag, november 05, 2009




Några vinklar från vårat sovrum.....de senaste dagarna har det varit lite badrum och sovrum hos några av Er.
Så jag bestämde mig för att visa en aningen från vårat sovrum...bara lite.

Hade jag ett större hus...ja med en annan takhöjd så skulle sovrummet te sig annorlunda.

Ivårat förra hus satte jag upp en sänghimmel i det sista....det gillade jag. Men i vårat nya hus har vi snedtak och bra mycket mindre så sänghimmeln & järnsängen rök...ja de passade inte in här helt enkelt...så nu har vi inga gavlar alls utan mer överkast i flera färger + kuddar!

Ett ljust sovrum...väldigt enkelt!

Byrån vi har på rummet är ett gammalt överskåp som vi kort och gott vände på....har inte bestämt än vad jag tycker om det...men det får stå där tills det ultimata skåpet infinner sig eller så får överskåpet bo kvar hos oss...vi får se.

En hög järnljusstake står på önskelistan....rostig och dan...jag vet när jag ser den...undrar var den finns?


15 kommentarer:

  1. Hej Anne-lee!!

    Hoppas allt är bra!! Här är det lite snö i luften och även lite på marken...

    Fint det låter med ert sovrum!!
    Har haft snedtak i vårt förra hus, enda jag inte ville ha i det nya... Men nu kan jag tycka att det ser lite mysigt ut igen när jag kommer till någon som har det...

    Ha det bra, kram Camilla.

    SvaraRadera
  2. Sovrummet låter toppen! En rostig järnljusstake väntar nog på dig någon stans, den kommer fram när du minst anar det.
    Ha en bra dag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ser härligt ut med de gröna färgerna passar bra i ett sovrum , ger ett lugnande intryck tycker jag.
    Idag har jag städat lite i huset för imorgon kommer sonen med familj till oss. Skall bli så himla roligt, när vi begravde mor kunde de inte komma för då låg halva familjen i kräksjuka och sedan hade vi planerat All Helgona men då slog vattenkoppor till, men nu håller jag tummarna för att de skall dyka upp imorgon från Motala och stanna några dagar.Det skall bli så härligt att få rå om barnbarnen igen.
    Du får ha en härlig helg och ta väl hand om far.
    Kramen på dig

    SvaraRadera
  4. Hej goa vännen!
    Vad rart du skriver om ditt sovrum. Det enkla är oftast det finaste och jag tror säkert du hittar din rostiga ljusstake.
    Det är alltid så roligt att titta in till dej och se vad som händer nere i Smålandsskogarna. Här pågår styckning av en älgtjur nu, så det blir lite kött senare ikväll. De är ju ganska många att dela på det.
    Nu får du ha en mysig kväll.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  5. hei på du igjen,
    å takk for titten i ditt soverom,
    nydelig det vi fikk se..
    har du prøvd å komme inn på min blogg nå?
    har spurt litt rundt å noen sier det kan være tregt å komme inn men de kommer inn.
    håper det har ordnet seg for jeg setter pris på dine besøk vennen,
    snart give away hos meg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Jaaadå Tant Grön..det ser så stiligt ut hos dig..jag gillar den sortens bilder..det är mer spännande med detaljer..eller hur..

    Mmmm du här har vi haft tre hantverkare på samma gång idag..hjäälp vad dom stökar till...måste städa nu...see you..

    SvaraRadera
  7. Nej jag veeeet... Det var ingen bra idé... Jag ska satsa på att leta upp ett par retro brillor som är hela från början. Det gick inte att laga dessa, trots suuuuper lim :( Men visst var de fina på mig?!

    Saknar dig mor tuta!

    SvaraRadera
  8. Sovrummet låter ju väldigt mysigt :)
    Här fick vi lite snö idag ... jubbieeeeeee... men tyvärr så är det borta i morgon ..för så blir det mycket regn.. men jag gick ut på en promenad ikväll för att njuta av den lilla snö vi fick :)
    ha en mysig kväll
    kram :)

    SvaraRadera
  9. så koselig å få hilsen fra deg igjen,godt det ordnet seg,
    give away hos meg om du vil være med.
    go klem fra sylvia

    SvaraRadera
  10. å va mysigt du har det i ditt sovrum,
    en värmande kram i kylan till dej

    SvaraRadera
  11. ja tänk att det står en ljusstake någon stans som bara väntar på att bli sedd och placerad just där i ditt sovrum....ser najs ut där redan, det ser jag det!

    SvaraRadera
  12. God morgon Anne-lee,
    hoppas natten var god mot er i ert sköna gröna sovrum. Sa just i går att jag saknar grönt i vårt hus... märkligt.Vi snackar rätt mycket om kommande projekt... Köket behöver fixas lite.. jag har ljusgult på väggarna och ibland får jag känsla av ett inrökt nikotingult rum... hi hi.. men maken vill hellre ha carport... Sedan har vi ett gästrum / kontor som lämnar mycket kvar att önska. Låter fint med rostig järnljusstake.. hoppas du hittar den snart.
    Blev inga fynd igår... det snöade och var så uschligt så jag vägra gå ut... I dag ska jag iväg och ta sprutan med stort S... så jag får svänga förbi så och se.... ha nu en himla god helg.. mycket god mat och mys med de dina. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  13. God morgon!
    Ja jag vet inte heller om jag ska ta nån spruta. Har ju varit däckad två gånger redan sen i augusti. Har kanske redan haft den???
    Han är vår "lilla" sladd, längst av våra tre söner och dotter. Han blir nog aldrig vuxen i mina ögon stackaren.
    Va mysigt ditt sovrum låter, enkelt är fint.
    Trevlig helg och ha det så bra. Kramizar//Gittan

    SvaraRadera
  14. Tycker att skåpet i sovrummet var jätte-charmigt!
    Jag ska köpa mera mossa...sååå kul att jobba med det tycker jag!
    Ha en skön Fredag!

    Kram git

    SvaraRadera
  15. Buena Note Signora..klart Lasagne är splendido..basta..Ciao Bella..

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee