lördag, mars 07, 2009

Min skyddsängel


Det här är CAJSA. Hon finns inte längre med oss!
CAJSA flyttade in hos oss sommaren -00. Vilken speciell katt hon har varit för oss!
Det var något visst med henne,- något med ögonen! Kunde ha en dialog med henne. Hon visste!
Det här var en smart katt!
Ju äldre hon blev desto tjurigare blev hon. Hon visste mycket väl var hon fick sova och var hon inte fick sova. Vände jag ryggen till så låg hon i "inte" fåtöljen och då jag gick tillbaka så hoppade hon ner.
Hon stod då på golvet och precis som visslade,- Jag har väl inte gjort något dumt,sa hennes ögon. Den lilla fighten hade vi varje dag!
Hon var dessutom så kelig då hon ville kelas. Ett speciell grej hon körde med var att när hon skulle hälsa så stångades hon gärna huvud mot huvud!

I april-08 flyttade vi en mil bort! CAJSA fick vara inne i 2 veckor för att vänja sig med sitt nya hem. Kunde inte hålla henne inne längre. Så sur var hon. Imaj månad släppte jag ut henne och tittade länge på henne då hon undersökte miljön. Vi väntade på henne varje dag och ropade. Ingen CAJSA!

Tiden gick och vi var övertygande att Cajsa var borta för alltid. Dagarna innan jul-08 tittade jag i lokaltidningens annonser. Upphittad katt utanför Willys i stan- 3 mil från hemmet. Katten liknade CAJSA och det var CAJSA! Min man hämtade hem henne. Hon var stor,bullig och tovig.

Satte mig på huk,- CAJSA gick långsamt fram till mig. Det var CAJSA men som en gammal katt. Hon gick raka spåret fram till mig och stångade mitt huvud,- Åh CAJSA!!

Vi avmaskade henne och gav henne god mat. Vad hon åt och sov! Det gjorde hon i nästan 1 månad!!I februari månad började vi känna igen gamla CAJSA. Jag tog bilden i detta inlägget den 12 feb., då var hon riktigt pigg. Hon såg så nöjd ut,- lös kärlek om henne!

CAJSA fick sedan lust för att vara borta en 4 dagar, sedan blev hon sämre igen. Veckan som gått har varit jobbig för henne. Hon orkade inte stånga huvud men gjorde ett litet försök mot mig. Såg att hon ville,-bara med en liten nick.

Där och då tog jag farväl av vår CAJSA!

I fredags slöt hon upp i katthimlen.


2 kommentarer:

Vad glad jag blir att du lämnar ett "fotspår" efter dig!
Kikar in till dig sen!
Kram Anne-Lee